söndag 14 januari 2018

Enmansband

På fredagen efter jobb så hade jag ganska stor lust att bli i obalans. Men sedan jag bor ett par stenkast från byn så slog både ekonomin och smartheten in. Då taxi är ganska dyrt och jag i ett nötskal i en pub kan fort bli ännu dyrare. Om sedan om man slår ihop nötskalet och taxi i ett så snackar vi ännu ännu dyrare. Och om man inte har ekonomin till det så blir det bara katastrofalt dyrt.

Så slutsatsen var att jag svängde förbi affären på vägen hem. Jag köpte öl, juice och sprite. Och så en packet rök. Resten fanns redan hemma. Jag har sagt till mig själv ett par gånger att jag inte ska köpa cigg men jag vet hur sugen jag blir efter något glas gott. Så det fick bli så.

Jag kom hem och åt mat och gick på tur med hunden. Senare på kvällen så satt jag mig vid min nya laptop och drack öl och "Smoky Folke Apple". Sedan det finns en drink som redan heter Smoky Apple så fick jag slänga in ett av mina namn i den också. För samma drink det är det inte. För er som har lust att blanda en sådan grogg en dag så skriver jag recept här;






Smoky Folke Apple


8cl Whisky
16cl Epple juice
12cl Sprite

Gör så här;
Starta med whisky. Häll sedan över epplejuice och avsluta med sprite.

Tips;
Om du har alla ingredienser väl kylda så behöver du inte hålla på med is och sånt. Det får plats mer i glaset utan is. Whisky kan du välja själv efter smak och behag. Men snälla inte förstör en fin whisky.

1 kommentar:

  1. AH. Just d. Om du vill lyxa till det lite så skär en klyfta citron och kläm i.

    SvaraRadera