måndag 7 april 2014

Kjerringøy

Bara för att påminna mig själv och mina 101 följare om att jag måste skriva inläggen om Spanien, Schweiz och Finland innan alla framtida resor blir gjorda, och då har jag ju ännu mer att skriva om. Så nästa inlägg for handla om våran tur till Spanien. Idag handlar det om gårdagens tur till.......

Kjerringøy
Kjerringøy ligger i den nordligaste delen av Bodø fylke (kommun), det bor ca 350 människor året runt och de har en liten kyrka, en liten lanthandel och sånt. Jag vet ingentligen ingenting om den här halvön. Men vi for med bil strax efter klockan blivit eftermiddag. Färjan gick 13:50. Väl på plats efter 1 timma och 40 km så började vi leta efter våran stig som vi skulle ta upp till Middagshaugen. Middagshaugen är en topp på 284 moh. Väl på toppen som tog ca 1.5 timma att nå så kunde vi se Lofotsväggen och andra fjäll som jag inte vet vad de heter. Det var en fin utsikt och en enkel och bra tur att gå. Mycket mer skönt än att gå på gym. Ut på tur aldrig sur. Turen ned gick vi lite fortare, för det var mer nedför. Vi packade ut fiskespöt och engångsgrill. Vi fick ingen fisk, men ett par fina kycklingkorvar och potatissallad vart det iallafall. Sedan for vi hem, och jag sov hela vägen. Bilder kunde jag knäppa ända tills vi var uppe på Middagshaugen, för då balla min kamera ur.

Blå himmel

Den toppen skal bestigas i Sommar. 

Mjölk.

Äntligen fann vi rätt väg.

Utsiktspunkt på vägen.

Utsiktspunkt på vägen.

Olga och Karin.

Uppe på Middagshaugen

Middagshaugen.

Karin

Karin 

Nice

Nice

Nice

Nice

Nice

Nice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar